onsdag 30 mars 2011

Två nya skönheter

Hej hopp!

Här e det förkylt värre, både jag och Charley e riktigt snoriga och sjuka, men igår lyckades jag trots detta få färdigt två nya kakfat!

Jag älskar att göra något nytt av gamla slitna saker. Det är miljövänligt och roligt att förvandla gamla vackra, och fula, saker till nya vackra föremål. Vi måste övergå från dagens förbrukningssamhälle till ett samhälle där vi hushåller med naturens resurser, dvs skapar ett uthålligt samhälle. Därför försöker jag dra mitt lilla strå till stacken :)

Härmed startar jag försäljning av mina fat och om du är intresserad av att bli ägare av något av de fat du ser på min blogg eller vill beställa lite efter egna kriterier så går det bra att kontakta mig via email eller kommentera på bloggen (priser kommer)

Alla fat jag gör är gjorda av återanvänt material i form av gammalt porslin, metall och glas. Faten är handgjorda, om något av dem kanske uppfattas som något snett så beror detta helt enkelt på att porslinet, metallen och glaset jag använder inte alltid är helt vinkelrätt. Detta gör, anser jag, faten mer charmiga än ett som är maskingjort.


Kakfatet "Marilyn"
 

detaljbild "Marilyn"




















Kakfatet "Agda"



That was ål får nau! :)
Återkommer med priser!

puss!

Detaljbild "Agda"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar