onsdag 30 mars 2011

Projekt kökspall

Nu har jag tapetserat min vitmålade IKEA-pall! Den blev snygg men jag måste klarlacka den också. Jag har använt en prickig tapet med rosor från tillverkaren Intrade ur kollektion: Pip wallpaper.

Det här lärde jag mig:

1. Om man ska använda spraylim, täck då de delar som inte ska limmas med något, inkl händerna, för annars hamnar limmet överallt. Jag tänkte att det nog inte skulle hamna mer än där jag sprejade... det gjorde det! Spraylimmet jag använde såg ut som en blandning mellan spindelnät och snor när det kom ut :P Detta spindelsnor hamnade således både på pallen där tapeten skulle sitta... och INTE sitta, samt överallt på mina händer :)

2. Man behöver inte spraylimma båda ytorna när det gäller tapet mot trä, som det stod på burken. Jag sprayade bara träytan och det räckte gott och väl :)

Här e den tapetserade pallen:















2 kommentarer:

  1. Jättefint! Suuupersnygg tapet!
    /Frida.

    SvaraRadera
  2. Tack Frida!

    Ja visst är tapeten snygg, I LOVE IT! :)

    kramis J

    SvaraRadera