tisdag 29 mars 2011

Kreativt överflöd

Jag har väl mer eller mindre hamnat i nåt slags kreativt överflöd, vilket kan låta underbart för de flesta, och JA det är underbart när man känner så. Samtidigt är jag just nu både sjuk och trött och har en liten bebis att ta hand om så tiden finns inte riktigt för allt jag vill göra. Jag gör dock så gott jag kan utan att det ska kännas som en massa måsten, för det är verkligen det sista jag vill... att det jag älskar att göra ska kännas som ett måste. Nä där sätter jag ner foten! :)

Idag har jag lämnat in min nya overlocksymaskin på Syshopen, får tillbaka den den 8 april och då hoppas jag att den ska funka perfekt :) Idag kom också mina namnband som jag beställt. De blev verkligen jättefina och det kommer bli en fröjd att få sy dit dem på mina saker :)

Har köpt färg nu också till det gamla bordet vi köpte förra veckan. Herr Brahnebeck överraskade mig häromdagen med att fixa i köket, så när jag kom ner för att titta så hade han diskat, putsat ´& städat superfint OCH skruvat ihop bordet och ställt det på plats, underbart att slippa det fula bordet från IKEA! Han är så underbar min man! Han trotsar verkligen de så otroligt ingrodda könsrollerna i hemmet :D

Så nu återstår bara att slipa bordet, sen kan jag börja måla det. Ser verkligen framemot att få se hur fint det kan bli!

Ska försöka få lite gjort sen när Glen kommer hem, tapetsera pallen kanske eller göra färdigt ett av mina kakfat som är halvfärdigt. Bilder på vad det nu blir kommer :)

Ni får njuta av några andra fat så länge:
Kakfatet "Valentina"

"Valentina" i närbild




















Kakfatet "Florina"

"Florina" i närbild


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar