fredag 25 mars 2011

Shoppat, fyndat, loppat!

Häj!

Måste bara dela med mig av veckans bravader :) Har gjort två stora fynd den här veckan... förutom de småsaker (ett förkläde, några tallrikar, ett tygstycke mm) jag köpte på loppis i tisdags dvs :)

Igår åkte familjen Brahnebeck ut till Stoby och köpte ett gammalt fint bord av en familj där. Tanken är att detta "nya" bord ska ersätta det otroligt kassa bord som vi just nu har i köket. Det vi har nu är ett IKEA-bord av den allra billigaste sorten och så lätt att det nästan flyttar sig bara man tittar på det ;)

Bordet vi nu har köpt är ett robust bord med charmigt kurvigt underrede (heter det så?) som jag ska renovera. Jag ser så mkt framemot att få fixa till det och lägga lika mkt själ i det som jag gjorde när jag målade om/patinerade vår köksbänk (även den från IKEA), från antikbetsad furu till ljusrosa sockervadd :)


det "nya" bordet


IKEA-byrån som fick sig ett lyft

Det andra stora fyndet den här veckan gjorde jag idag när jag o Challen tog en dagstripp ner till Tomelilla för att köpa en Pfaff overlocksymaskin som jag hittat på blocket. Jag fyndade denna lilla maskin för endast 700 kr, ett vrakpris om du frågar mig! Den ska dock lämnas in på service innan jag kan använda den eftersom den stått still ett tag utan att nån sytt på den, så den behöver smörjas lite.

I veckan har jag även gjort några fat, både tårtfat och kakfat. Jag lägger upp dem imorrn så ni får se, det funkade tyvärr inte så bra just nu... nånting segar sig :)

Imorrn ska Glen och Charley åka på babysim själva så att jag får lite tid för mig själv. Då ska jag nog ta itu med min kära pall som nu torkat helt :)

kram o nattis
/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar