söndag 20 mars 2011

loppisfyndad såssnipa i E-tuna

När jag och Challen var uppe i E-tuna och hälsade på min mamma sist så var jag ju såklart tvungen att åka på några loppisar. Det finns rätt många bra ställen där uppe, bl.a. ett ställe (Santessons) som har öppet varje lördag där olika människor säljer sina saker. Men jag var på ett par andra ställen också och lyckades få tag i en så söt såssnipa som jag inte kunde slita blicken från. Okej, den är lite sliten, men det hör liksom lite till tycker jag. Såssnipan är från servisen "Hjärter" från Upsala-Ekeby Gefle (närmast i bild).













Jag fyndade såklart en massa tallrikar också, med risk för att min man skulle bli mindre galen på mig :) Nu har jag spritt ut allt mitt porslin på golvet uppe i arbetsrummet så knappt katten kommer förbi *fniss*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar