söndag 27 mars 2011

Min passion

En av mina största passioner här i livet är 50-60-tal och allt som hör därtill. Jag älskar musiken, inredningen, kläderna.... och ja you name it! :)

Tänkte dela med mig av några godbitar som jag lyckats få tag i när det gäller inredning. Det är ibland ett hopkok av renoverade gamla inredningsprylar men ibland även original.

Den här tjusiga lampan fick jag tag i på min mammas kompis Rolands loppisbutik i Eskilstuna. Den har 50-talsfot men en skärm med 70-talstyg som fått en ny bollfrans





















En annan lampa som ligger mig mycket varmt om hjärtat är en 60-70-talslampa från Kosta som jag fått ärva efter min farmor och farfar. I den finns framförallt ett stort affektionsvärde, dess ekonomiska värde har jag dock ingen koll på. Någon som vet?




















Apropå vackra mönster så har jag ett par gardiner som en gång i tiden var ett draperi hos farmor o farfar. Med lite hjälp av min mor blev draperiet två fina panelgardiner :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar