fredag 29 april 2011

Gardiner och sommartår

Hej Hopp!

Igår satt jag till kvart över tolv på natten o sydde gardiner för fulla muggar till husvagnen :) Anledningen till att det tog sån tid var för att jag och overlocksymaskinen inte riktigt kom överens :P Jag tror problemet ligger i trådspänningen... så när jag orkar ska jag ta tag i det igen. Men just nu pallar jag inte med det.

Anyway, jag blev nöjd till slut och kan knappt bärga mig till jag får slita ut de gamla och sätta upp de nya i husvagnen.

Så här ser de ut:


tyget kommer från Stoff & Stil














Idag har jag gjort slag i saken och målat mina tånaglar, så nu känns det nästan som sommar. Jag gör det varje sommar, så röda tånaglar är sommar för mig. Det har ju varit så himla mysigt väder här nu i en vecka så man får värsta vår- och sommarkänslorna.



















Imorrn blir det till att officiellt välkomna våren med att fira valborgsmässoafton. I år blir det hemma hos Annelie och Jörgen i Sjöhultet utanför Åsljunga. Glen och Jörgen ska nämligen montera fast en dragkrok på vår bil... det kan ju vara bra att ha det om man ska kunna dra en husvagn *fniss*

Åh va jag längtar till den 5 maj när vi ska hämta vagnen! Måste apropå det fixa nån matta vi kan ha i den. Den som låg där var så sunkig... och man vill ju ha sitt eget ändå. Dynorna kommer också få sig ett ansiktslyft, men det tar vi lite senare när vi kan mäta dem ordentligt. Det kommer bli ett överdrag bara, istället för att klä om dynorna. Jag har bestämt att det ska bli ett prickigt tyg... SURPRISE! ;)

Önskar alla en trevlig valborgshelg!

:-*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar