tisdag 5 april 2011

Den häftigaste investeringen i år!

I söndags gjorde familjen Brahnebeck årets investering, vi gick och köpte oss en HUSVAGN! Ja det är sant! Vår alldeles egna husvagn! :D

Det blev en Sävsjö 525 från 1986 som var ombyggd längst bak. Istället för två sittgrupper så har den ena bytts ut mot en våningssäng, superbra eftersom man sällan använder mer än en sittgrupp åt gången ändå.


framifrån


bakifrån

interiör















Ljusa luckor och ljust golv, fejkmarmorbord :) Tur att det finns vaxdukar och andra textilier. Jag gillar dock att det är så ljust, vagnen känns mkt luftig.

våningssängen















Den hemmabyggda våningssängen är suverän. Vi kommer sätta upp något slags nät där uppe så att lilla Challe kan sova där. Madrassen där nere är för tillfället en luftmadrass, vi får väl ha den så länge.

apfula gardiner
















Här är mitt kommande mission, att byta ut dessa gräsliga gardiner. De som hänger där just nu ser ut som om någon käkat några aprikoser, lite spenat och fil och sedan kräkts upp det på ett tyg :P Men det är samtidigt kul att få se den stora förändringen när man får upp fina gardiner sen.

diskbänken och spisen med ett sött fönster
  
badrummet :)














Det söta lilla badrummet, eller vad man nu ska kalla det, kommer även det prydas med lite nya textilier. Får se vad jag ska hitta på. Men något roligare än det här ska det iaf bli. På den här bilden syns den inte, men i ett av hörnen hade föregående ägare hängt upp lite plastblommor i ett hörn....hrmmmm. Ska man använda platsblommor så ska det göras på rätt sätt

ny spotlight















Detta är nog den nyaste prylen i husvagnen. Skönt att slippa en sån där hängande lampa som ändå alltid är i vägen.

Åh, jag har så många idéer om hur jag vill pimpa denna lilla goding till husvagn. Vintage, kitch, färgglatt,  prickigt och blommigt kommer vara mina ledord. Jag tar dock gärna emot tips på vad jag kan göra med husvagnen. Jag älskar verkligen ha ha såna här projekt framför mig, få piffa och greja så den blir tipptopp och alldeles speciell och våran.

Lite i stil med min idol Leila Lindholms fina kök :)

2 kommentarer: