onsdag 25 maj 2011

Äntligen tillbaka!

Hej alla söta läsare!

Jag ber om ursäkt att jag inte uppdaterat på så länge, det beror väl delvis på fel på blogger.com, tidsbrist och en del lathet :) Men nu är jag tillbaka och jag ska försöka uppdatera lite oftare hädanefter.

På sistone har jag:

funderat en massa på mitt kommande bröllopstårtbak till mina vänner Sofie & Niclas som gifter sig den 18 juni, övat lite och dragit en del slutsatser. Jag har äntligen kommit fram till vad de ska vara fyllda med.

Tårtorna kommer se ut som följer (allt kommer bakas från grunden):

Kladdkakebotten
hallonmousse
sockerkaksbotten
tobleronefluff
sockerkaksbotten
marängsmörkräm
marsipan

Jag är mkt nöjd med mina val och hoppas brudparet och gästerna kommer vara lika nöjda :)

Mitt mål är väl att tårtorna ska vara både goda och fina att se på, dvs det bästa av två världar.

Mitt största problem just nu är väl att jag inte kan provsmaka det jag bakar själv, eftersom jag går på Cambridge Viktprogram och därför enbart äter deras soppor och shakes. Jag har dock bestämt mig för att smaka på de färdiga tårtorna på själva bröllopet :)


Även om jag inte äter någon vanlig mat eller onyttigheter just nu så har jag ändå bakat lite. Min man Glen älskar, och jag menar verkligen ÄLSKAR, rabarberpaj. Därför var jag ju tvungen att överraska honom och baka en sådan i fredags :) Den var mkt omtyckt!



2 kommentarer:

  1. Åh jag dööör när jag läser vad du ska ha i tårtan! Låter som total fulländning! :)
    Kram/ Frida.

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli så bra sååååå. Verkligen roligt att du vill göra tårtor till oss! Bra att du skriver igen, jag har saknat att läsa om vad som händer. Förresten, du ska få tillbaka din tårtburk snart... glömmer... förlåt!
    Kram Sofie

    SvaraRadera