torsdag 30 juni 2011

Bröllopstårtorna!

Hej hopp i sommarsolen!

Nu äntligen kommer de utlovade bilderna på bröllopstårtorna jag bakade till mina kära vänner Sofie och Niclas som gifte sig den 18 juni.

Tårtorna bestod av:

browniebotten
lyxig hallonmousse
ljus botten
chokladganache
ljus botten
italiensk marängkräm
sugarpaste
kanderade nyponrosenblad samt knoppar

Jag gjorde allting till tårtorna för hand och från scratch (inkl tårtfat), dvs inga färdiga fyllningar, bottnar eller dylikt. Även sugarpasten gjorde jag själv (med vaniljsmak), som blev ännu godare än förväntat :)

Tårtorna blev en succé och jag fick många komplimanger den kvällen! Tack alla bröllopsgäster för det!

alla tårtor samlade

dekorerade med sugarpaste i vilken jag kavlat in
ett mönster med hjälp av en spetsduk samt lagt en
border längst ner på tårtan

brudparets egen tårta på silverfat
som pryds av ett fågelpar + en babyfågel
Tack Katrin Hyll för hjälpen med fåglarna :)

glad och stolt bagerska

Skitlycklig över att vara färdig
och väldigt nöjd med resultatet

Brudparet + dotter njuter av första tuggan :)

3 kommentarer:

  1. mkt fina tårtor jenny! va duktig du, riktig konstnär :)

    SvaraRadera
  2. Guuuud! Jag vill också gifta mig så du kan baka mina tåror! Så fina!

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte säga annat än tack och du är underbar Jenny! Tårtorna var fantastiska.
    Kram numera fru Lindhe

    SvaraRadera